Com cada divendres, des de l'Equip de Suport, us volem fer una proposta per treballar el llenguatge d'una forma lúdica amb els vostres fills i filles.
En propostes anteriors, vam treballar el comptatge de síl·labes. Per això, una de les primeres activitats que us proposem és: una activitat interactiva de rimes. Identificar quines paraules rimen entre elles (en aquest cas, al final de la paraula) els ajuda a formar les habilitats per a la lectura i l'escriptura.
En aquesta activitat, us apareixerà una imatge principal i haureu de seleccionar amb quina de les que apareixen a sota, pot rimar:
PER ACCEDIR A L'ACTIVITAT CLIQUEU AQUÍ: ACTIVITAT RIMES
La segona activitat que us proposem, consisteix en observar molt bé la vocalització dels sons i després identificar quina és la síl·laba, podeu seguir les següents passes:
1. Intenteu imitar, amb la vostra boca, la boca que está "dient" les síl·labes que aniran sortint a l'activitat. Seran semblants a aquests exemples:
B / Z
CH / D
F / G
2. A continuació, penseu quina de les imatges que us sortiran, poden començar amb la síl·laba de dalt. Aquí en podeu veure un exemple:
En aquest cas, la síl·laba es "BA" la paraula correcta es "BATIDORA"
AQUÍ US DEIXEM L'ENLLAÇ A L'ACTIVITAT: ACTIVITAT SÍL·LABES INFANTIL
En el cas dels alumnes de P3, es poden fer variacions; podeu imitar els diferents sons que "fan les boques" al davant d'un mirall o entre vosaltres i a l'hora d'identificar quina de les imatges és la bona podeu demanar-los que aixequin la mà quan sentin el so que toca. Per exemple: si la síl·laba es "BA" li demanem "aixeca la mà quan sentis BA" mentre nosaltres deim "BA-TI-DO-RA".
Esperem que us agradin aquestes activitats i que passeu una bona estona en família!
BON CAP DE SETMANA!
este el que mas le a gustado a Lucia a sido identificar el elemento que sonaba igual
ResponElimina